Spárgatök-főzelék szezámos burgonyalabdával

2008. szeptember 4., csütörtök

A nyári -immáron nyárvégi- főzelékfélék egyike ez a spárga- avagy főzőtökből készült étel. A szokásos tejes/tejfölös habarástól eltérően, ez sima víz+rizsliszt illetve joghurt+rizsliszt sűrítéssel készült.
Természetesen ez utóbbi fázis megváltoztatható és habarható másként is.





Tökfőzelék


Hozzávalók:

1 nagyobb tök fele
1/2 vöröshagyma
2 ek olaj
1 tk pirospaprika

1 ek citromlé
2-3 ek rizsliszt
növényi joghurt

(és a szerencséseknek némi kapor… nálunk sajna rajtam kívül senki se szereti, így csak hozzáképzelem :(

Elkészítése:

A tököt meghámozom, belét kiszedem (nem dobtam ki, mert ezt is felhasználom, lásd majd az egyik következő posztban) megmosom, legyalulom.
Az olajon megpirítom az apróra vágott hagymát, megszórom pirospaprikával, de ügyelek arra, hogy ne égjen meg. Hozzáadom a tököt, a sót és ha szükséges némi vizet. Alacsony lángon párolom.
Időközben hozzáadom a citromlevet és mikor a tök megpárolódott, akkor behabarom rizsliszttel elkevert vízzel vagy joghurttal.


Szezámos burgonyalabdák

Hozzávalók:

½ kg burgonya
1 ek szezámmag
½ mk gyömbérpor
1 mk kurkuma
1 mk hing
1 tk pirospaprika
2 ek sárgaborsóliszt
2 mk só


Elkészítése:

Héjastul megfőzöm a burgonyákat. Mikor megfőtt, lehéjazom és összetöröm. A szezámmagot szárazon (olaj nélkül) megpirítom, óvatosan, nehogy odaégjen.
Az összetört burgonyához hozzáadom a szezámmagot, a gyömbért, a kurkumát, a hinget, a petrezselymet, a sót, a pirospaprikát és elkeverem 2 ek sárgaborsóliszttel.
Labdácskákat formázok belőle, melyet bő olajban kisütök.

A burgonyalabda receptjének alapjául a Govinda szakácskönyve szolgált.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Huh! Ez nagyon jól hangzik! A következő alkalommal ki is próbálom! (Kösz a tippet!) CES

Renata Kalman írta...

Szia Névtelen!
A tökfőzelék sokaknál a nemszeretem ételek közé tartozik. Örülök, ha Te is kedveled.

Milene írta...

A tökfőzeléket kihagyom, de a szezámos burgonyalabdát kipróbálom!

siccike írta...

MA ez volt az ebédünk, a krumplilabdák íííírtóó finomak lettek!:-) Köszi a receptet! Utóbbinál annyi problematikám felmerült azért, hogy nekem eléggé szétestek sütésnél, és míg az első néhánynak finom ropogós kérge lett, a többi puha maradt. Lehet ez azért, mert 1.először nagyon forró volt az olaj, aztán visszattem, 2. nem volt itthon s.borsólisztem és lecseréltem csicserire? Bocs, ha nagyon evidenset kérdezek, de én sokszor a teljesen alap dolgokat is elbénázom...!:-)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger