A másik oldalam

2008. október 4., szombat

Elég sok plusz tennivalóm van/lesz mostanában, de főzni azért naponta szoktam, csak sietősen.



(A kép csupán illusztráció)


Pénteken viszont francia vendégeket kísértem. Szeged egyik neves éttermébe mentünk, de óriási csalódás volt. Nem is az étel, hanem a kiszolgálás. Amolyan félvállról vett, lekezelő viselkedés, és pont a tulajdonos részéről. A hely nevét nem írom le, de nem hiszem, hogy megyünk még oda.

Nem mintha olyan nagy étterembe járó volnék, nehezen is találok olyan ételt, ami beleillik a vegán fogalomkörbe, no meg a gondolkodásomban az életnek egy másik oldalára vetült a hangsúly; az értékrend és a fontossági sorrend tekintetében.

A „régi életemben”, cirka 12 évvel ezelőtt, rendszeresen tolmácskodtam, ételek szempontjából akkor is inkább a könnyedebb fogásokat kedveltem, de azért húst is ettem.

És most mit ettem? Nem vegán, de azért vega menüt. A választéktól nem voltam elájulva, de azért nem maradtam éhen.

Brokkolikrémleves mandulaforgáccsal
Rántott trappista vegyes körettel és friss salátával

Az ételre nincs panaszom, de mióta fontos az étel lelki töltete, szellemisége, rögtön megállapítom, hogy hiányzik belőlük ez az íz.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Számomra felháborító, hogy az éttermek többsége szinte nem vesz tudomást a vegákról (a vegánokat már meg sem említem). Nagyon ritkán találkozom vega választékkal az étlapokon.

Amint látom most gyakorlatilag te is gyerekmenüt ettél - én így hívom a rántott sajtot. Azt aláírom, hogy finom, de az étterembe járó gasztroblogger feltétlenül többet vár egy bundás sajtnál, amit otthon is bármikor összedob ... sőt!

Én a legutóbbi évfordulónkon fanyalodtam az említett gyerekmenüre és annyira elkényeztettek, hogy még tubusos majonézt is kaptam mellé. Rémes volt. Addig csupa ízletes, tökéletes fogást ettünk náluk - nem tudom mi történhetett. Pedig ott még vega menüsor is volt, de azóta eltűnt. Szomorú.

O.

Renata Kalman írta...

szia!
Tubusos majonéz :)

Igen, ahhoz erre szakosodott étterembe kell menni, amiből Szegeden össz-vissz egy, de Bp-en több is van. Ilyenkor ugye a többség (vendég) igényeinek igyekszik az ember eleget tenni.

Szerintem egy sima étterem nem is törekszik arra, hogy a vegákra is odafigyeljen, nem érdekük. Felraknak gyan egy-két vegáknak szánt fogást, de pl. tuti biztos, hogy a rántott gombát/sajtot a hússal együtt sütik az olajban, meg tojásba panírozzák. A zöldséglevesre meg nem mernék megesküdni, hogy mi főtt benne.

A másik meg, amikor padlizsános ételt rendelsz, az valószínűleg tele van nyomva fokhagymával. Mert más fűszerezést nem tudnak mellé kitalálni.
Érdekes, hogy a húsos ételekben ki tudnak találni többféle variációt is, de ezekben nem. Talán nem izgalmas téma számukra.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger