Ájurvédikus tea

2008. december 18., csütörtök

Az alábbi recept fekete teával készülő változatával, évekkel ezelőtt találkoztam, az Elixír magazinban. Kipróbáltam, ízlett, de én csak a fűszerekkel készítettem.
Az a recept –szokásomtól eltérően- sajnos elkeveredett, s így csak emlékezetből készítgettem.

Az egyik héten viszont az India Hangjával házhoz jött a neves ital egy újabb verziója.

És hogy teljes legyen a kép, kölcsönkaptam néhány jógás újságot, amiben szintén találtam egy -harmadik- variációt.

Az alábbi az India Hangjás recept, amit nem is mindig pont így készítek…




Hozzávalók:

kb. 1,5 liter vízhez:

két kiskanál gyömbér (a friss jobb, de a por is jó)
egy kiskanál kardamon
egy kiskanál ánizs
egy kiskanál fahéj
fél kiskanál szegfűszeg
csipetnyi szerecsendió por
csipetnyi bors
méz vagy cukor


Elkészítése:

Felteszem a vizet melegedni, s mikor forr, beleteszem a hozzávalókat.
A fűszerek lehetnek őröltek, de egészek is, ez utóbbit könnyebb leszűrni, meg kicsit árnyaltabb lesz az íze. Az őröltté jóval markánsabb.
Pár percig lassú tűzön forralom, majd 5-10 percig állni hagyom.
A végén ízesíthető mézzel.


3 megjegyzés:

Gabriella írta...

Hú, ezt ma este kipróbálom.
Télen mindig teázunk. :-)

erős ildikó írta...

Én is megkóstólnám, de néhány fűszerből csak örlemény van itthon, és inkább egészet szeretnék. Ezért a következő bevásárlás utánra halasztom. De nagyon kíváncsi vagyok.

Renata Kalman írta...

Remélem ízleni fog, nektek is!

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger