Babos bulguros egytál - VKF! – XXII.

2009. január 25., vasárnap

Előkészületekkel, főzéssel együtt, nagyjából 30 perc alatt elkészül ez az étel.
Igen ritkán használok konzervet, ennél viszont az egyik alapanyag -a kidney bab- ilyen illetékességű.
Időszűkében lévő napokon nagyon jól jön.

Amai napon is a Bábszínház miatt gyorsan ezt készítettem, a leves pedig tegnapról maradt.




Hozzávalók:
(4 személyre)

1 ½ doboz kidney bab
1 kis fej hagyma
15 dkg bulgur
1 lapos mk só
olaj

Elkészítése:

A hagymát apróra vágom és kevés olajon megpirítom.
Hozzáadom a babot és a megmosott és lecsepegtetett bulgurt. Kevés vizet adok hozzá, annyit, hogy a nagyjából 8 perces főzési idő végére magába szívja a bulgur.

Lehet fűszerezni is, némi pirospaprika, kakukkfű, de ma són kívül nem került más bele.

8 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon szeretjük a babot, így rögtön megtetszett ez az ételed. Tényleg jól jön azokra a napokra (is), amikor gyorsan kell valami finomat alkotni

duende írta...

Klassz! A bab is jó, a bulgurért odavagyok, jegyeztem! :-)

Palócprovence írta...

Még nem próbáltam a babot és a bulgurt együtt, de jó ötletnek tűnik!

Renata Kalman írta...

Sziasztok!
Köszi a hozzászólásokat!
Rizzsel is szoktam, de az tovább fő.

duende írta...

Újabb körkérdés, az Utazás gasztronómiában cím alatt találod nálam.
Köszi! :-)

Névtelen írta...

Szia!

Én hasonlót készítettem a minap, a vegalencséscsilisbab-maradékhoz főztem árpát, és azzal is kitűnő volt, szerintem az ilyesmit nem lehet elrontani. Ügyi vagy!

Renata Kalman írta...

Szia Névtelen!
Jó kombináció a Tied is!

Azért is jók ezek, mert a gabona+hüvelyes együtt is teljes értékű fehérje.

Renata Kalman írta...

Szia Névtelen!
Jó kombináció a Tied is!

Azért is jók ezek, mert a gabona+hüvelyes együtt is teljes értékű fehérje.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger