Céklakrémleves

2009. február 22., vasárnap

A Heti menü egyik szereplője volt.
A névadó bíborvörös gumó mellé zellert és krumplit társítottam.
Legnagyobb meglepetésemre a fogyasztók hét fős táborából csupán egynél bukott meg, az egyik Kicsinél.
Hiába pompázott bíboros színben, nem akarta megkóstolni. Érdekes, hogy a lehetetlen színű agyonfestett cukorkák kóstolásra buzdítanák (ha engedném :) a gyerekeket, de a színes ételek nálunk valahogy nem váltják ki azt a frenetikus kóstolási igényt. Azaz nálunk az ilyesmi trükkök (szín, forma, elrendezés) nem válnak be. Inkább az egyszerűbb "kompozíciók" kapósak.




Hozzávalók:

1 nagy fej cékla
3 db burgonya
1 közepes fej zeller
1 ek só
1 mk kurkuma
1 mk őrölt fűszerkömény
kevés reszelt szerecsendió
petrezselyemlevél


Elkészítése:

A zöldségeket megtisztítom, feldarabolom. Nagyjából annyi vizet öntök rá, hogy kétszeresen ellepje.
Hozzáadom a fűszereket. Puhulásig főzöm. A végén beleteszem a petrezselymet. Langyosra hűlt állapotban botmixerrel krémesítem. Ha nagyon sűrű lenne, kevés vízzel hígítom.


11 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Pedig nagyon mutatós! (Mondom annak ellenére, hogy a céklától kicsit tartózkodni szoktam.) Ideje lesz felülbírálni a céklás ellenérzéseimet, ahogy tettem ezt a zellerrel is.
Szóval csoda-csinos a levesed! Én biztos megkóstoltam volna...

duende írta...

Nekem is nagyon tetszik! :)
A zeller és a cékla szerintem irtó jó párositás, kiegészitő izek.
Azt hiszem, ihletet adtál egy jó leveshez! :)

Renata Kalman írta...

Sziasztok!
Napmátka!
A sütőtökhöz hasonlóan ezt is a zeller bolondítja meg. Ha a négyből három gyerek megette, akkor ez már nagy szó :)

Duende!
Biztosan kitalálsz majd valami szellem-eset!

duende írta...

:))))

Palócprovence írta...

Soha nem ettem még céklalevest, lehet, hogy itt az ideje..:))

irisz írta...

Mennyire lesz édeskés az íze?
Nagyon jól mutat, és nálunk erős a cékla rajongás, talán mert harminc felettiek a fogyasztók :), de nem tudom elképzelni az ízét.

Most legközelebb a falafel receptedet próbálom majd ki, beszámolok majd róla a pánkón. :)
Hosszú a lista, hogy mi mindent szeretnék majd még kipróbálni Tőled! köszi!!

Frazon Zsófi írta...

húú, ez de szép piros!
:)

Renata Kalman írta...

Irisz!
A zeller erősen befolyásolja az édes ízt! Még kevésbé érződik édesnek, mint a sütőtök.
Ha lenne több friss zöld levél, akkor még felturbóznám azzal.

Jól esik és örülök, ha sikerül ötletet adnom valamelyik étellel.

Renata Kalman írta...

Palócprovence!
Nem tudom mennyire tudsz beszerezni céklát arra felétek/felénk :)
de megéri, hogy kipróbáld!

Ahama írta...

Szia :)
Most találtam rá a blogodra, gratulálok a receptekhez és köszönöm, hogy megosztod velünk őket.
Ez a leves volt az első, amit megfőztem és nagyon ízlett, sikerem volt vele, még a legnagyobbom is evett belőle, ami nagy szám, mert őt ilyesmire sajna nehéz rávenni.
(Persze poénkodtak is a színével, hogy milyen jó lenne halloweenkor vámpírlevesnek :).)

Renata Kalman írta...

Kedves Ahama!
Örömmel üdvözöllek! Saját gyerekeimről én is tudom, hogy sokszor kinézet alapján döntenek :) Nálam a krémlevesek elég jól bejöttek, mert így a zellert és a fehérrépát is megeszik, ami magában elképzelhetetlen lenne, a két legkisebb részéről legalábbis...
Köszi, ha hozzászólást küldesz, hogy Nálatok miként fogadták egyik vagy másik ételt.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger