Vegavarázs szakácskönyve és a szamósza

2010. április 22., csütörtök

Már jó ideje annak, hogy Hemangi volt olyan kedves és megajándékozott a szakácskönyvével. Szerettem volna már korábban írni erről illetve legalább egy receptjét bemutatni, hát most került sor erre.

Sejtettem, hogy nem lesz rendhagyó a könyv, de várakozásaimat mégis jóval felülmúlta.
A bevezető részben ír a biokertészkedésről, amibe én magam is bekukkanthattam már illetve kóstoltam is ottani zöldségeket, gyümölcsöket.
A könyvet az évszakok szerinti bontás nagyon praktikussá teszi.
A receptekben pedig ne csak indiai ízekre számítson az olvasó, hanem hagyományos, mégis egyedi ételek is szerepelnek benne.

A könyv megrendelhető: itt.

Az elmúlt napokban eléggé elmerültem a szamószakészítésben, többféle verziót is kipróbáltam, köztük Hemangi könyvében szereplőt is.

Ezért most ezt mutatom be, a recept egyébként a blogján is megtalálható.

A receptet a saját változtatásaimmal közlöm:


Zöldséges szamósza


Hozzávalók:

Tészta:

10 dkg sárgaborsóliszt
10 dkg finomliszt
20 dkg teljes kiőrlésű liszt
5 dkg pálmazsír
1 mk só
víz – kb. 2 dl

Töltelék:

3 ek olaj
1 kk fekete mustármag
1,5 kk római kömény
½ mk őrölt gyömbér
1/4 kk asafoetida (hing)
1/2 kk kurkuma
1 kk garam masala
15 dkg vegyes zöldség apróra vágva
olaj a sütéshez




Elkészítése:

A tésztát összeállítom: a pálmazsírt elmorzsolom a liszttel és a sóval, majd víz hozzáadásával összegyúrom. Ne legyen ragacsos! Kis időre pihentetem.

Ezalatt elkészítem a tölteléket.
Egy serpenyőben olajat forrósítok, melybe beleszórom a fekete mustármagot és egy fedő alatt kipattogtatom (a fedő azért kell, mert kiugrálnak!)
Hozzáadom a római köményt, a gyömbért, a kurkumát, az asafoetidát, majd az apróra vágott zöldségeket. Fedő alatt párolódni hagyom.
A végén kerül bele a garam masala.

A pihenni félretett tésztát kisebb darabokra vágom, mindegyiket kis gombóccá gömbölyítem, majd egyenként kör alakúra kinyújtom. A közepükre az időközben összepárolódott zöldségkeverékből teszek kb. 1 tk-nyi mennyiséget, majd félbehajtom.

A széleknél szépen lehajtogatom, így egyfajta barázdát kap. Az ügyeseké úgy néz ki, mintha fonták volna…
Jól záródjon le és ügyelni kell arra, hogy ne lyukadjon ki sehol a tészta.
Bő, forró olajban megsütöm mindkét oldalát.

Korábbi szamósza receptem: itt
(ennél a változatnál sütőben sütőlemezen sütöttem, így aki diétásabb verziót szeretne, az készítse így)

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Reni! Igen jól mutat ez a szamósza. Gartulálok. Éhes is lettem. :)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger