A reggeli

2010. szeptember 6., hétfő

Biztosan sokunkban felmerül időnként a kérdés, hogy mit is adjunk reggelire vagy vacsorára csemeté(i)nknek, ami egészséges, ugyanakkor a gyermek szívesen meg is eszi azt.

Télen, mikor rövidebbek a nappalok, sötétek a reggelek, nehezebben indul a nap. Ilyenkor különösen nagy szükség van valamilyen „fűtőanyagra” a szervezetnek. Fontos lenne minden nap reggelivel indulni az óvodába, iskolába, munkahelyre.

Éhgyomorral nehéz megfelelően összpontosítani az órákon, vezetés közben vagy az irodában.

Ugyanakkor lényeges szempont, hogy a reggeli ne legyen túl nehéz illetve ne gyorsan felszívódó szénhidrátot vagy egyszerű cukrot (ilyen például a kizárólag finomított lisztből készült kenyér, péksütemény illetve az édes italok pl. kakaó) tartalmazzon, hanem összetett szénhidrátot.



Miért?

Az egyszerű szénhidrátok fogyasztásakor a vér cukorszintje hirtelen megemelkedik, majd gyorsan lezuhan, ami fáradtságot okoz.

Összetett szénhidrátot tartalmaznak a -legalább részben- teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér- és péksüteményfélék.

Folytatás: itt



2 megjegyzés:

LiliNortianyu írta...

Szia!Te hogy oldod meg,hogy kenhető legyen a pálmazsíros kence?Én valamilyen finom olajat teszek hozzá,de hátha van más megoldás is?.

Renata írta...

Szia!
De jó, hogy mondod... igen, szoktam beletenni egy kevés szőlőmagolajat.
Mindjárt utána, hogy elkészül, csak kimaradt a receptből.
Pótlom. Köszi!

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger