Befőzés természetesen, tartósítószer nélkül

2011. június 29., szerda

A befőzésnél is fontosnak tartom, hogy minél kevesebb vegyszer, káros anyag kerüljön a szervezetünkbe.

A gyümölcsöket tartósítószer nélkül, csökkentett cukortartalommal teszem el. A korábbi évek során cukor helyett mézet alkalmaztam, de végül úgy gondoltam, hogy sajnálom a mézet forralással tönkretenni, így cukrot használok, de a hagyományos receptekhez képest jóval kevesebbet.




Az eljárásom is változott, egyszerűsödött. Mikor elkezdtem (kb. 12 évvel ezelőtt), akkor Bokor Katalin módszerét követtem, a két celofán közé tett nátrium-benzoátos eljárást, de nem voltam elégedett vele, mert sok megromlott (kilazult a befőttes gumi, kiszáradt vagy megpenészedett a lekvár) illetve időben kicsit hosszadalmas volt ez az eljárás. Ezért kezdtem el a csavaros tetős módszert alkalmazni.

Befőzés menete:

Jóval a befőzési szezon előtt megfelelő méretű csavaros tetejű üvegeket gyűjtök. Szívesebben használok kisebb méretűeket, mint nagyokat.

Folytatás: itt

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger