Karobos csiga

2008. augusztus 28., csütörtök


Ugyanezt a receptet követve, fahéjas csigát is szoktam készíteni, de ezt jobban szeretjük.

Hozzávalók: 

60 dkg liszt (45 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt és 15 dkg finomliszt)

3 dkg élesztő

1 ek cukor

10 dkg puha margarin

kb. 1,5 dl langyos tej (nekem rizstej)

csipetnyi só


Töltelék: cukorral összekevert karobpor+zsiradék (nekem pálmazsír).

A mennyiség nekem a következő volt: 3 ek karobpor, 2ek cukor és kb. 15 dkg pálmazsír

Elkészítés:

Az élesztőt elmorzsolom, majd egy teáskanál cukorral és egy kevés tejjel elkeverve állni hagyom, felfuttatom. A lisztet összekeverem a sóval, a maradék cukorral, az élesztős tejjel, majd a margarinnal. Letakarom és kelni hagyom (kb. 1 óra).

Kinyújtom a tésztát téglalap alakúra. Rákenem a tölteléket, melyet a következőképpen készítek el: az olvadt pálmazsírt összekeverem a cukorral és a karobporral, majd szilárdulni hagyom. (A töltelék ötletet egy kedves Vegaclub-os ismerősömtől, Akherontól hallottam)

A széleket töltelék nélkül hagyva feltekerem, éles késsel feldarabolom, majd tepsibe teszem a csigákat.

Sütés előtt

Tetejüket sütőbe tolás előtt lekenem juharsziruppal.

A sütőt előzetesen előmelegítem 200˚C-ra és kb. 30 percig sütöm.


Sütés után

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger