Rántott karfiol napraforgós bulgurral és körte-alma csatnival

2008. szeptember 7., vasárnap

Rántott karfiol


Hozzávalók:

1 fej karfiol

A panírozó masszához:

10 dkg sárgaborsó liszt
1 kk. só
1 kk. hing
1/2 kk. kurkuma
1 tk pirospaprika
víz
zsemlemorzsa (tönkölyös)


Elkészítése:

A karfiolt rózsáira szedem, megmosom és megfőzöm.
Közben elkészítem a panírozó masszát: a sárgaborsólisztet összekeverem a fűszerekkel (kurkuma, hing, pirospaprika) és a sóval, majd annyi vizet adok hozzá, hogy keverhető, de ne túlságosan híg legyen. Sűrűbb palacsintatészta állagúra emlékeztessen.

Mikor kihűlt a karfiol, beleforgatom előbb ebbe a (pakora) masszába, majd zsemlemorzsában is meghempergetem.

Forró olajban kisütöm.

A panírozó masszánál használtam a „pakora massza” kifejezést. Nos, a valódi pakora: fűszeres csicseri- vagy sárgaborsólisztbe (azaz pakora masszába) mártogatott, olajban kisütött feltét, mely különféle zöldségekből készülhet, például: karfiol, hagyma, burgonya, sárgarépa, tökfélék…

Mivel én most zsemlemorzsában is meghempergettem a karfiolokat, ezért ez nem valódi pakora, hanem inkább rántott karfiol. De pakorát is szoktam készíteni, az gyorsabb is.


Napraforgós bulgur


Hozzávalók:

100 g bulgur
2 ek napraforgómag
½ mk só

Elkészítése:

A napraforgómagot szárazon megpirítom. A bulgurt megmosom, lecsepegtetem, majd a napraforgóhoz adom és felöntöm kétszeres mennyiségű vízzel. Sót teszek bele, majd fedő alatt puhára főzöm.

A bulgurról pár szó: más néven búzatöret, melyet úgy készítenek, hogy a zöld búzaszemeket napon megszárítják. Előnye a nagyon gyors elkészíthetőség.




Körte-alma csatni


A valódi csatniról azt tartják, hogy olyan erős legyen, hogy ne lehessen megenni, de olyan édes, hogy ne lehessen otthagyni.

Nos, én most a csípősségétől eltekintettem és gyerek-ízlés szerint átalakítottam, így ez inkább csak egy valamiféle édes csatni-leszármazott, mintsem az autentikus verzió.


Hozzávalók:

2 savanykás alma
1 körte
2 ek cukor
1 mk ánizsmag
½ mk kurkuma

Elkészítése:

A gyümölcsöket megmosom, megtisztítom és apró darabokra vágom. Az ánizsmagot kevés olajon (az eredeti recept szerint ghín, azaz tisztított vajon kellene!) megpirítom.

Hozzáadom a kurkumát, majd rögtön a gyümölcsöt. Kevergetem, majd mivel levet ereszt, fedő alatt kicsit magára hagyom. Később hozzáadom a cukrot és összepárolom.


Az eredeti verzió készítésekor jóval több cukrot szokás hozzáadni (a fenti mennyiséghez mérve 4-5 evőkanálnyit) és 1 db összetört csípős füzérpaprika vagy ½ mk chilipor kerül még bele.


0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger