Egyszerű fonott kalács

2008. október 16., csütörtök

A fiam „vajas” kalácsot szeretett volna enni egyik nap, akkor készítettem el az alábbi kelt tésztát.
Túl sok időm nem volt a fonási módokhoz most, így csak az egyszerű változatnál maradtam.


Hozzávalók:

70 dkg liszt (45 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza és 25 dkg finomliszt)
3 dkg élesztő
4 ek kukoricaszirup
2 dl langyos növényi tej (kölestej)
12 dkg margarin
csipetnyi só
szezámmag a szóráshoz




Elkészítése:

Az élesztőt elmorzsolom, majd egy tk kukoricasziruppal elkevert kevés növényi tejben megfuttatom.
A liszthez hozzáadom a sót, az élesztős tejet, a kukoricaszirupot, a maradék növényi tejet majd a legvégén a margarint. Alaposan összegyúrom, majd félreteszem pihenni.
Mikor nagyjából a duplájára kelt, három részre osztom, mindegyik részt megsodrom, s a három ágat összefonom.
A kalács tetejét megkenem kukoricasziruppal és meghintem szezámmaggal. Még 20 percig pihentetem, mialatt előmelegítem a sütőt, majd tűpróbáig sütöm.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A kalács nagyon, nagyon, de nagyon finom volt!

Felícia

Renata Kalman írta...

Örülök Felike, hogy ízlett :)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger