Rakott karfiol

2008. november 30., vasárnap

Hozzávalók:

burgonya
karfiol
só vagy fűszersó
szőlőmagolaj

Öntethez:

növényi joghurt vagy rizsliszt+víz
kurkuma
sörélesztőpehely






Elkészítése:

A burgonyát héjában megfőzöm, lehámozom, karikákra vágom.
A karfiolt megtisztítom, rózsáira szedem és szintén megfőzöm.
Egy mázas cseréptálat meglocsolok szőlőmagolajjal, ráterítek egy sor burgonyát, karfiolt. Megsózom (fűszersót is lehet használni), majd a következő réteg burgonya és karfiol van soron. Addig folytatom, míg tart a hozzávalókból.
A tetejét meglocsolom olajjal.

Az öntethez:

Ha növényi joghurtot használok, akkor elkeverem kevés kurkumával (1/4 mk mennyiséggel) és ráöntöm a tetejére.

Másik verzió:

Nálunk van a családban, aki idegenkedik a növényi tejtermékektől is, ezért számára rizslisztes öntetet készítek:

A lisztet szárazon megpirítom kicsit, felöntöm vízzel, sót, kurkumát teszek hozzá és sűrűsödni hagyom. Ezzel locsolom meg a karfiolos tálat.

Sütőbe teszem 20-25 percre.
Sülés után megszórom sörélesztőpehellyel.


2 megjegyzés:

siccike írta...

Ma ez volt az ebédünk és osztatlan sikert aratott családilag!:-) A Nagy pl. életében először evett egészben karfiolt úgy hogy észre sem vette!:-) A Kicsi ezt ette ebédre-uzsonnára-vacsorára és nem győztem pakolni a tányérját.:-)) Egyedül a rizslisztes mártást nem sikerült szerintem teljesen eltalálni, de ezt szerencsére egyedül én gondoltam így. Én 3 ek. rizsliszthez tettem kb. 4 dl vizet, de nagyon sűrű lett, és csak sajnos a tetejére volt elég. Te kb. milyen arányokkal készíted? Köszi!

Renata Kalman írta...

Nálunk most a 4-ből egy nem szereti a karfiolt...
Én a mártást viszonylag hígra csinálom és kis kurkumával színezem. Esetleg tegyél csak 2 ek-lal a lisztből.
Inkább a férjem kapja ezt, mert fóbiája van mindentől, ami a tejre emlékezteti, habár növényi a joghurt... :)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger