Céklasaláta

2009. január 10., szombat

A céklasaláta ilyenkor elég gyakori vendég asztalunkon. Ennek oka egyrészt az, hogy télen nem sok zöldségből készülhet friss saláta, másrészt nagyon egészséges és nem utolsósorban finom is. Nálunk a veremben telel a fekete retek, burgonya, alma, sárga- és fehérrépa társaságában.

Az elkészítését még nem tettem fel, mert annyira egyszerű, hogy úgy gondoltam nem is kíváncsi rá senki. Mivel volt, aki a fűszerezéséről kérdezett, ezért leírom:

Hozzávalók:

1 fej cékla
1 mk őrölt köménymag
1 mk só
1 tk balzsamecet/almaecet/citromlé




Elkészítése:

A céklát meghámozom, lereszelem. Hozzáadom a sót, a köményt, meglocsolom az ecettel vagy a citromlével.

Ha (ritkán) főve készül, akkor abba szemes köményt teszek.

Néhány szó a cékla jelentőségéről:

Legismertebb gyógyhatása az, hogy nagyon jó vérképző, mert a benne lévő vasat kiválóan tudja hasznosítani a szervezet .
Ezenkívül sok káliumot tartalmaz, amely növeli az állóképességet. Lúgosító hatású, tisztítja a májat.
Antioxidáns tulajdonságú, vagyis megköti a szabad gyököket, amik az öregedést gyorsítják és a betegségek kialakulásáért is felelősek.

7 megjegyzés:

duende írta...

Majdnem ugyanazt készítettük! :-)
Én is nagyon szeretem a nyers céklasalátát, isteni íze van.
Köménynel még nem csináltam, nagyon jó ötlet, mert az egyik legkedvencebb fűszerem.
Tényleg, lehetne olyan körkérdést is csinálni, hogy mi az öt kedvenc fűszered! :-))))

Névtelen írta...

Épp ezt akartam mondani én is, hogy a köménymag jó ötlet! Éljen a cékla!

Névtelen írta...

Sziasztok!
Én is nagyon szeretem a nyers céklasalátát! Próbáljátok ki: reszelt alma és reszelt sárgarépa hozzáadásával, isteni! És a tetejét durvára vágott dióval szórom tálaláskor.

Renata Kalman írta...

Duende!
A fűszeres körkérdés jó ötlet,indítsd el!

Névtelen!
Almával van egy olyan "csel" a céklát nem túlzottan szerető családtagjaim részére, hogy kevés céklalébe megy reszelt alma. Tudom, persze nem ugyanaz, de legalább próbálkozok velük.
A diót még nem próbáltam, de jó ötlet.

duende írta...

Hát akarok én átkokat a nyakamba?! :-))))

Renata Kalman írta...

Boszorkányon nem fog átok...:)

siccike írta...

Már többször is elkészítettem a recepted alapján, és nagyon finom! Külön köszönet, hogy precízen megadod az ízesítés mértékét, mert én szinte mindig elbukom azokat a recepteket, ahol a "fűszerezzük ízlés szerint" szerepel...!

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger