Fűszeres burgonyatekercs

2009. március 18., szerda

Ismét egy indiai ízvilágú feltét következik. A család minden tagja kivétel nélkül szereti az alábbi krumplis töltelékű csigákat. Feltétnek főzelékekhez vagy köretek mellé fogyasztjuk.


Hozzávalók:

Tészta:

30 dkg liszt
5 dkg zsiradék (margarin vagy vaj)
2 mk só
1 mk kurkuma
1 dl víz

Töltelék:

50 dkg burgonya
1 mk kurkuma
1 mk őrölt kömény
1 mk hing
1 mk őrölt gyömbér
2 mk őrölt koriander
½ tk pirospaprika
késhegynyi őrölt bors
1 tk só
1 ek apróra vágott petrezselyemzöld
1 ek pirított szezámmag
2 ek sárgaborsóliszt




Elkészítése:

A kurkumával elkevert lisztet elmorzsolom a zsiradékkal, majd a vízzel tésztává gyúrom. Kicsit pihentetem.
Töltelék:
A burgonyákat megfőzöm, majd meghámozom. Krumplinyomón áttöröm. Hozzáadom a fűszereket. A szezámmagot szárazon megpirítom és a masszához keverem.
A sárgaborsólisztet a végén teszem bele. Alaposan összeelegyítem.
A tésztát téglalap alakúra nyújtom, rákenem a tölteléket. Beigliszerűen feltekerem, majd éles késsel szeletekre vágom. Olajban kisütöm.

Időnként nagyobb adagot készítek és nyersen lefagyasztom.




(A képek nem ugyanazon alkalommal készültek, a nyers változaton látszik, hogy jóval nagyobbak a csigák.
)

A recept eredetileg a Govinda szakácskönyvéből származik, melyet kissé módosítottam.

12 megjegyzés:

duende írta...

Reni ez nagyon szuper! Meg fogom csinálni valamikor!

erős ildikó írta...

Nagyon tetszik nekem ez az ötlet! A fűszereket nyilván ízlésünk és kedvünk szerint variálnám, és el tudom képzelni nemcsak feltétnek, hanem délutáni beszélgetésekhez.
Köszi!

harmony írta...

szerintem is szuper. és biztos finom is, meg is éheztem:)

Jucy írta...

Épp azon gondolkodtam mit csinálok ma a főzelékhez. Köszönöm a tippet :D

Renata Kalman írta...

Sziasztok!
Kíváncsi vagyok, ha kipróbáljátok kinek hogyan ízlik?

Tompítani is lehet első alkalommal a fűszerezést...

Névtelen írta...

Én kipróbáltam, nagyon finom! Bár őrölt koriander nem volt benne.
Marcsi

Adéle írta...

Ez nagyon finom volt!!! :-)
(a VGBT-ről csentem...)

Szerinted úgy is működik a dolog, ha nem olajban sütöd ki, hanem sütőben sütöd meg?

Üdvözlettel,
Adéle

Renata Kalman írta...

Marcsi!
Örülök neki!
Anélkül is megy. Mindig kicsit vacillálok, hogy kinek készül. Ha nem ilyen íz-irányultságú kap belőle, annak szűkebben fűszerezem.

Renata Kalman írta...

Adele!
Elméletileg sütőben kiolajozott sütőlemezen is lehet, de biztos más lesz. Én még nem próbáltam.
Érdemes ügyelni, hogy ne száradjon ki túlságosan.
Majd számolj be, ha kipróbálod!

Névtelen írta...

Hű, de jól néz ki! Ezt én is ki fogom próbálni valamikor. =)

erős ildikó írta...

Kipróbáltam ma, kicsit másképp (részletek nálam).
Nagyon finom, köszönöm a remek ötletet!

Renata Kalman írta...

Kiddy!
Rajta!

Napmátka!
Épp most jövök Tőled :)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger