Karobos kocka

2009. március 15., vasárnap

Már jó ideje megígértem Katának, hogy felrakom ezt a receptet (lásd: menü).
Igazából a legegyszerűbb sütemények egyike. Ha váratlan látogató érkezik, akkor biztosan ezt rántom elő.
Csak keverem-kavarom, s megsütöm...



Hozzávalók:

5 dkg margarin
10-12 dkg nádcukor vagy méz
25 dkg liszt (nálam: 12 dkg zabliszt+ 5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt+8 dkg finomliszt)
1 ek sütőpor
3 ek karobpor (vagy kakaó)
2,5 dl növényi tej


Elkészítése:

A margarint elkeverem a cukorral, majd hozzáadom a növényi tejet. A liszthez hozzáadom a sütőport és a karobport. A tejes elegyhez hozzáadom a lisztkeveréket.
220 °C-on tűpróbáig sütöm.

Fogyasztható önmagában, vagy kettévágva lekvárral illetve krémmel tölthető.


13 megjegyzés:

siccike írta...

na, akkor engem az a bizonyos krém is nagyon érdekelne (csak hogy újabb feladatot adjunk:-)), mert amikor első alkalommal hallottalak a Civil Rádión, már ott is említetted, hogy fehér krémet szoktál hozzá csinálni. Az miből áll? (nekem elég lenne most szövegesen is, kép nélkül:-)

Kata írta...

Reni, ez pont úgy néz ki, mint az én egészségtelen, de finom kakaós kockám, akkor pedig biztosan ízlene nekem.
Egyébként pedig fel vagyok háborodva, mert megint elkezdtem járni a bioboltokba, és az árak azok horrorisztikusak...miért van ez így, hogy ami egészségesebb, az sokszorosába kerül? Vettem pl. 1 kg durumlisztet tésztának, 320 Ft...

erős ildikó írta...

Engem is érdekelne a fehér krém!
Én még nem hallottalak a Civil Rádióban, miről beszélsz ott, és mikor lehet Téged hallani?
Látom, megint új fotó van fent, egyre jobban megismerünk!

Renata Kalman írta...

Siccike!
Ritkán készítem, inkább így pusztán esszük. A fehér krém vagy sűrűre főzött vaníliás puding kevés margarin/pálmazsír hozzáadásával és mézzel.
Vagy citromos, akkor margarin+méz/cukor és citromlé- illetve héj.

Renata Kalman írta...

Kata!
Nem csal a szimatod! Ez szerintem AZ a süti lehet, mert én ezt még anno valamelyik klasszikus szakácskönyvből alakítottam át, csak kakaó helyett karobpor van benne (itt nem is érződik jellegzetes íze, mert karobellenes barátunk mondogatta, mikor evett belőle, hogy: na ezt karobbal meg nem tudnám enni. Meglepődött mikor mondtam neki, hogy éppen az van benne).

Liszt: igen, tudom sajnos, hogy az árak egyre jobban eldurvulnak. És ezen termékeknél jobban szembetűnik az x%-os emelés, mert már eleve magasabbak.
Az előállításuk szerintem nem lehet ennyivel több. Csak szerintem mivel eltér a tömegigénytől (amire inkább van kereslet), azért drágább, mert más eljárást kell alkalmazni kisebb piac számára.

Nekem pár év óta van kis malmom otthon és gabonákat veszünk. A liszt innen van. Ha a liszteket kellene megvenni a boltban, lehet, hogy nem is tudnánk. Otthoni malom híján lehet, hogy érdemes lenne nagytételben valahol olcsóbban beszerezni lisztet (és fohászkodni, hogy ne molyosodjon be) vagy ha van olyan biobolt, ahol rendelkezésre áll kis malom, akkor a szemes gabonát megvenni és ott őrölni. Nem tudom, hogy itthon van-e ilyen, külföldön már igen.

Egyébként egy ideje a 100 ft-os boltokban kapható sokféle durum tészta. Persze ez sima, nem tönkölyös, csak annyi, hogy tojásmentes.

Renata Kalman írta...

Napmátka!
Már untam a régi fotót, de mostanában valahogy nehezen készül olyan, amivel elégedett lennék...:)

A Civil Rádió: ez egy Pest környékén és a Neten hallgatható rádió, ahol Govinda vezeti a Kanál forradalma c. műsort és készít riportokat vega emberekkel.
A témák pedig a vegetáriánus életmód, gyereknevelés, receptek, környezetvédelem, lelkiség.

Van egy oldal: www.veg.hu, ahol fenn vannak a régebbi adások is.
Ha gondolod elküldöm e-mail-ben.

(én nem nagyon szeretem magam hallani, mert fogom a fejem...)

duende írta...

Ezt én is megkóstolnám egyszer. A majomkenyérfa-gyümölcsöt szeretem úgy magában is rágcsálni.
Bár nekem nincs bajom sem a kakaóval (szerintem nagyon egészséges), sem a tojással. :)
De egy kulináris kalandot megérne a dolog...

Készülök a falafeledre is ám! Valamikor mostanában.

erős ildikó írta...

Köszönöm az infót! Megnézem ezt a honlapot!

Renata Kalman írta...

Duende!
A karobról majd írok egyszer. Nekem magasan veri a kakaót.
Bár eleinte nem voltam vele ilyen jó barátságban. :)

Napmátka!
Ha nem igazodsz el ott (keresgélni kell), akkor leírom hogy hol találod.

Kata írta...

Szia!

Köszönöm ezt is és a grízgaluskareceptet is! Mindkettő remekül hangzik. A sütit még ma megsütöm...

Kata írta...

Elkészítettem.
Nagyon-nagyon jó!
Néhány apróbb változtatással is, ami csak a boltba lusta vagyok elmenni érzés miatt történt.
Tk. rozslisztet, tk. tönkölylisztet és kókusztejet használtam bele.
A próba kedvéért pedig az egyik felébe raktam apró 70%-os csokidarabokat is...
Máskor is elkészítem.

Kata írta...

Én meg ma fogom. Gyerkőc vendégeket várunk déutánra, időm semmi, de mégis kellene vaami finom az asztara. Ideálisnak látszik ez a recept, majd mesélek! ;o)

Renata Kalman írta...

Kata!
Örülök! Persze variálható, szinte egy új receptet alkottál! :)

Katanyaka!
Arra ideális.
Én már nagyon a hétvégére készülök, forgatókönyvem van, hogy ne csússzak semmivel.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger