Köleskoch

2009. március 7., szombat

A heti menü egyik fogása volt.

Hozzávalók:


1 csésze köles
½ csésze mazsola
½ csésze darált dió
két alma felkockázva
2 ek olaj
4 ek méz
1 csipet só
kb. 4 csésze víz


Elkészítése:

A kölest megmosom. A többi hozzávalóval együtt egy tepsibe terítem. 200° C-os sütőben megsütöm.
Kicsit érdekesen néz ki, ahogy a kölesszemek, az almadarabok, s a mazsolák úszkálnak a vízben, de hamarosan egybesül és nagyon finom étel kerekedik belőle!

A recept Nagyi és Nati szakácskönyvéből származik, módosításokkal átvéve.

11 megjegyzés:

duende írta...

Istenien néz ki!
Imádom a kölest, az egyik legfinomabb gabonaféle. A felfújt belőle pedig isteni! :)
Én is készítettem már, tényleg gyors, finom, egészséges.
Azt hiszem, a vasi, zalai parasztételek című nagyszerű szakácskönyben is van hasonló recept.

Palócprovence írta...

Finom lehet, ki fogom próbálni! :)

napmátka írta...

Ehhez hasonlót csak kukoricadarából csináltam eddig, de ki fogom próbálni, biztosan finom sütemény!
Köszi, hogy feltetted!

harmony írta...

Köszi, hogy feltetted, alig várom a szerdát :D ;)

Renata írta...

Duende!
És ráadásul lúgosító hatású gabona!

Palócprovence!
Hajrá! :)

Napmátka!
Hasonló lehet állagra (úgy vélem). Ez nagyon jó mert nem ragad össze tömbbé, ugyanakkor mégis egybesül. Lehet, hogy hamarosan ismétlés lesz, a gyors kaják időszaka van, nekifogtam a kertnek...


Harmony!
Hát igen, a napok-bolygók szerinti gabonák, van hogy figyelembe veszem, de sajnos nem folyamatosan...

Faith519 írta...

Ezt lehet vajon zöldségesre is csinálni? Mondjuk Köles sajttal, spenóttal? vagy cukkinis, praradicsomos, olajbogyós? Próbáltad már nem édesen?

Renata írta...

szia!
Sósan még nem, de felcsigáztál. A sajt mondjuk nyúlós lenne kicsit, ami engem nem zavarna (növényiből).

Édes változatban viszont azóta kipróbáltam sárgabarackkal is.

siccike írta...

Hát, én ezt ma megcsináltam, és valami olyan istenien finom, hogy nem győzöm arrébb rakni magam elől a tepsit!:)

Judit írta...

Hát ez nagyon isteni lett! Köszi a receptet!
Mekkora tepsiben sütötted? Az enyém valahogy nem így nézett ki, biztos a tortaforma miatt. És vagy 2 órán át sült.
Fahéjjal csináltam és édes almából, mert kihagytam a mézet, de még a férjem szerint is jó édes lett. Most megyek, kipróbálom barnarizsből. :)

Renata írta...

Judit!
Ennek a tepsinek a mérete: 24x28
Nekem nagyjából fél óra- negyven perc alatt kész lett. A köles viszonylag hamar megfő.
Barna rizsből viszont szerintem tovább tart.
Kíváncsi vagyok, milyen lett, én még nem próbáltam azzal!

Judit írta...

Hm, a tortaformám nem sokkal kisebb. Akkor a bögre a ludas, az 3 decis volt. :)
Végülis a rizset előre megfőztem egy fél vaníliarúddal, így nem volt vészes a sütési idő. Aztán olajat raktam hozzá, a vanília kikapart belsejét meg annyi rizstejet, hogy ellepje. Na meg persze az almát. :) A rizs nem főtt úgy szét a sütőben, ahogy számítottam rá. Finom lett, de inkább gyümölcsrizs mint süti...

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger