Rebarbarás-almás lepény

2009. július 17., péntek

Többféle gyümölccsel is készült lepény az utóbbi időben. A rebarbara-nyári alma párosítás inkább savanykás jellegű.
A férjem hozott a piacról csíkos nyári almát, rebarbara pedig van a kertben, -habár mostanság nem igazán érzi jól magát, valószínűleg nehezen viseli a hőséget-.

Az alaptészta megegyezik a meggyes lepényével.

Hozzávalók:

35 dkg liszt (20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt+5 dkg szójaliszt+10 dkg finomliszt)
20 dkg margarin
2,5 dkg élesztő
50 ml-1 dl víz
1 tk méz
1 csipetnyi só


Töltelék:

rebarbara szárak
alma
barna cukor
fahéj




Elkészítése:

Az élesztőt a mézzel elkevert langyos vízben felfuttatom. A lisztek keverékéhez hozzáadom a sót. Elmorzsolom vele a margarint. Az időközben felfutott élesztőt hozzáadom, majd cipóvá gyúrom. Két részre osztom a tésztát, az első lapot kinyújtom, tepsibe fektetem, megszórom darált dióval. Rászórom az előzetesen megtisztított és feldarabolt rebarbaraszárat (előtte meg is párolható) és a reszelt almát, meghintem fahéjas barna cukorral. Kinyújtom a második lapot és ráfektetem a töltelékre. A tészta tetejét megszurkálom és 200 °C-os sütőben tűpróbáig sütöm.

8 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Én nagyon szeretem, ha az édeskés tésztákba savanykás gyümölcsök kerülnek. Ettől (is) nagyszerű a nyár. Ezt az ízkombinációt eltett-fagyasztott gyümölcsökből nemigen lehet elállítani.
(Még mindig listán a rebarbara, majd csak megkóstolom egyszer...:)

ilike írta...

Szervusz, teljesen véletlenül találtam a blogodra. Két kérdésem lenne. Csatlakozhatok-e az olvasók listájához, és hogy milyen íze van a rebarbarának. :) Tudnád hasonlítani valamihez? Sosem ettem még.

Renata Kalman írta...

Npamátka!
Most azt hiszem nem kapható piacokon, inkább tavasszal, de biztosan alapos leszel majd a rebarbarával is, Te mint az ízek kombinálásának nagy szakértője!

Renata Kalman írta...

Ilike!
Nem kérdés, hogy csatlakozhatsz-e! :)
A rebarbara savanykás, vagyis inkább fanyar. Olyan húzó-fanyar érzést kelt, nem tudom mennyire képzelhető így el.
Önmagában nem igen fogyasztják, hacsak nem kompótnak, de akkor érdemes édesíteni.
Aztán süteménytölteléknek illetve mártásnak, van egy nagyon különleges indiai mártás az eper-rebarbara csatni.
A rebarbarából van többféle, a rózsaszínes héjúak vastagabbak (húsosabbak), illetve van a zöldes színű. A szár külső héját meg kell hámozni.
És még egy nagyon fontos, a rebarbara levele mérgező, csak a szár ehető!

ilike írta...

Köszönöm! :)

Úgy gondolom, hogy akkor olyan lehet mint a som. Talán egyszer kipróbálom, bár én édesszájú vagyok, de sütiben el tudom képzelni.

Renata Kalman írta...

Ilike!
Nem ettem még somot, de olvastam róla, hogy fanyar ízű, no meg a birsalma is!

Zsóka írta...

A rebarbaráról azt olvastam, hogy csak tavasszal és ősszel lehet szedni. Te viszont júliusban teszed ezt. Szeretném tudni, hogy is van ez? Nekem "sok" van belőle, de félek felhasználni. Pedig már annyira szeretném megkóstolni. Isteni lehet a sütid.

Renata Kalman írta...

Szia Zsóka!
Igen, én is úgy tudom, hogy főleg tavasszal jó szedni, valószínűleg ekkor a legmagasabb benne a tápanyag-tartalom, de mivel nyáron is szép nagy levelei és vastag szára volt, ezért szabadítottam meg néhány levéltől (természetesen a nyele miatt).
Szerintem ha nem nagy mennyiséget szedünk róla, akkor nem okoz neki kárt.
Az alsó részéről érdemes szedni.
Mit szeretnél belőle készíteni?

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger