Őszutó manókkal

2008. november 22., szombat

Szinte az egész blogvilág már a Karácsonyra készül, majd’ minden recept valamilyen módon az eljövendő ünneppel kapcsolatos. Engem még érdekes mód nem érintett meg ennyire a várakozó hangulat, pedig ha betévedek a város környékére, akkor szembetalálkozok a dömpinggel is, tehát semmiképpen nem kerülheti el a figyelmemet.
Én még az őszutót érzem és tapasztalom, ami javarészt az idáig tartó enyhe időjárásnak tudható be, hiszen még most járok a kerti munkálatok végén, meg valahogy rövidnek tűnik az idei ősz.

A befelé fordulás viszont már előjött, nekifogtam varrogatni, pedig nem vagyok túl nagy kézügyességgel megáldva.

Remélem a nagylányom nem olvassa, hogy nekifogtam egy-egy kis manó varrásának, ami színvilágban biztosan igencsak messze áll attól, amit a manók képviselnek, de hajlottam azt a színt alkalmazni, amit a gyerekek választottak filcvásárláskor.

Nem járunk Waldorf-közösségbe, én csupán Waldorf-szimpatizánsnak mondhatom magam az alapján, ami ismeretem van erről a filozófiáról, életmódról. Mályvacsiga blogja (most kicsit szünetel) és Indianyó bejegyzései, munkái hiteles képviselői ennek.

Néhány hete itt fekszik a Manókészítés c. könyv az asztalomon, szerencsére vannak benne egyszerű elkészítésű munkák is.



Itthon ugyan nincs igazi alapanyagom, ami szükséges lenne hozzá és a közeljövőben esély sem látszik arra, hogy eljutok ilyen dolgokat árusító helyre, így nekifogtam a kéznél fellelhető alkatrészekkel: fémdrótot használtam a belsejükbe, a fejnek pedig egy eredetileg más célra szánt és kialakított golyót álcáztam el.
Az arcon megint dilemmáztam, a könyvben van szemük és szájuk is, így én is megrajzoltam. A szakáll ismét kényszermegoldás, gyapjúból csak rozsdabarna szín van itthon, így ebből készül.

Tehát valamiféle manó-utánzatok lesznek ezek és inkább munka-meditációnak felfogható tevékenység ez, mintsem valódi alkotás, de többféle szempontból ad valami töltetet most nekem.

A könyvet a Kenderkóctól rendeltem.

4 megjegyzés:

Milene írta...

Ugye készül majd kép is a manókról? Biztosan nagyon aranyosak lesznek, és a Lányok is nagyon fognak neki örülni!
Amúgy még nekem sincs karácsonyi hangulatom. Még nem tervezem a koszorúkat sem, és felkapom a fejem, ha karácsonyi díszeket látok: Hol van még karácsony? Közben persze kiszámoltuk, hogy a suliban már a jövő héten el kell kezdeni a készülődést.

Vera írta...

1 hét múlva advent 1. vasárnapja.

Szemnek-szájnak az a jó, ha 1-1 pöttyöt rajzolsz, akkor a többit a fantáziájukra bízod.

Renata Kalman írta...

Citromfű!
Igen, ahogy Vera is írja, jövő héten Advent 1. vasárnapja. Egy ideje nem siettetném az időt, úgyis rohan magától.
Biztos írsz majd az iskolai készülődésről.
A manók picik lesznek, ha lesz annyi önbizalmam, majd felrakom őket. :)

Renata Kalman írta...

Vera!
Köszi az ötletet!
A babákból kiindulva dilemmáztam.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger