Tofuval töltött padlizsán

2009. november 22., vasárnap

Az alábbi étel igényel némi pepecselést, de vendégváráshoz, svédasztalra is készíthető. Érdekesebb mint a szimplán panírozott és kisütött zöldségek.




Hozzávalók:

Padlizsánkarikák
A padlizsánkarikákkal megegyező átmérőjű tofukarikák (pl. pogácsaszaggatóval vagy pohár szájával kiszúrva)

Panírozómassza:

10 dkg sárgaborsó liszt
½ mk só
½ mk hing (indiai boltokban kapható fűszer)
1/2 mk kurkuma
1 tk pirospaprika
víz

zsemle- vagy kenyérmorzsa
Fogvájó vagy hústű
Olaj


Elkészítése:

A panírozómasszához: a sárgaborsólisztet összekeverem a fűszerekkel (kurkuma, hing, pirospaprika) és a sóval, majd annyi vizet adok hozzá, hogy keverhető, de ne túlságosan híg legyen. Sűrűbb palacsintatészta állagúra emlékeztessen. Állni hagyom.

A felszeletelt padlizsánokat párba teszem. Közéjük rakom a kiszúrt tofukarikákat. Fogvájóval vagy hústűvel átszúrom, a képen látható módon igyekszem rögzíteni a két fél szeletet.



Beleforgatom a panírozómasszába, majd a morzsába.
Forró olajban kisütöm.

Sütés után óvatosan távolísuk el az összetartó alkalmatosságot, ha fogvájót használtunk, akkor ellenőrizzük, hogy nem tört-e bele...

A panírozómasza más fűszerekkel is készülhet.

20 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Padlizsánt még nem paníroztam, itt az ideje kipróbálni:)))

siccike írta...

Ez nagyon jó ötlet!:-) Én is készülök vegán mozzarellával töltött szejtánt készíteni.

Kiskukta írta...

Átnéznél?

L.Krisztina írta...

Bekukkantanál hozzám?

Ottis írta...

Kukkants be hozzám :-)

Renata Kalman írta...

Kriszti!
Nem írtam bele a receptbe, de itt is érdemes ügyelni arra, hogy a padlizsán ne legyen keserű, azaz ha nagyon magos, akkor az gyanús...
Kicsit javítható, ha kisózzuk belőle a keserűséget.

Renata Kalman írta...

Siccike!
Láttam a sajtodat, nagyon eredeti!

Renata Kalman írta...

Kiskukta, Krisztina, Ottis!
Nagyon köszönöm!

erős ildikó írta...

Köszönöm szépen, nagyon tetszik az ötlet!

ilike írta...

Megkérdezhetem, hogy a tofu ízét tudod hasonlítani valamihez?

Másik kérdésem, - ami inkább a nővéremé - hogy az agaragar-t indiai üzletben veszed?

Renata Kalman írta...

Ilike!
A tofu szinte semleges ízű. Jól lehet ízesíteni, ha fűszerezed vagy bepácolod olajban.
A füstölt változat az meg olyan füstös jellegű. :)

Az agar-agar kapható bioboltokban vagy esetleg cukrászdiszkontban, de ott nagy kiszerelésben.
Nem olcsó az biztos, de nem kell belőle sok és ez teljesen növényi.

ilike írta...

A füstölt változat nem hangzik rosszul.

Az agar-agart szeretnénk mi is kipróbálni dzsemmekhez.

Renata Kalman írta...

Igen, a füstölt tofunak legalább van valamilyen íze. :)

Szamóca írta...

Nálunk a medvehagymás tofu a nyerő!
Rengeteg hagyma van benne és egy kevés sóval nagyon finom bármihez, bárhogy elkészítve.

Renata Kalman írta...

Szamóca!
Tudom, hogy nem sokan vannak, akik nem, de én nem szeretem a medvehagymát. Semmilyen formában. Valószínűleg abból adódik, hogy a fokhagymát nem bírom, igen kevés belőle is szinte "kivégez".
A medvehagymához nagy reményeim fűződtek, mikor kaptam egy doboznyit, hogy majd ez milyen jó lesz. De szinte ugyanazt produkálta, mint a fokhagyma: egyszerűen nem bírja a gyomrom.

A pritaminpaprikás tofu viszont bejön.

Szamóca írta...

Igen, valószínűleg ugyanolyan illóolaj van mindkettőben.
Pritaminpaprikás tofuról még nem hallottam, de biztosan finom lehet.

Renata Kalman írta...

Szamóca!
Én mindig ezt a négyet látom a boltokban felénk: sima, füstölt, medvehagymás, pritaminpaprikás

Renata Kalman írta...

Várjál csak, nem metélőhagymás véletlenül, amiről beszélünk?

Szamóca írta...

Nem, tuti medvehagymás. Legalábbis, amire én gondolok. Itt van:
http://naturmarket.hu/toffini-tofu-bio-medvehagymas-dobozos/

Viszont találtam egy nagyon jó tofu-összefoglalót itt:
http://www.naszalytej.hu/index.php?pg=menu_13
Eszerint tényleg van paprikás és metélőhagymás is - kétféle is. Bizony erről sem tudtam. Nálunk csak sima, füstölt és medvehagymás kapható.

Renata Kalman írta...

Hú, köszi!

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger