Spenótos hajdina szezámos burgonyalabdával

2008. október 13., hétfő

Múltkor említettem az új-zélandi spenótot, vagyis hogy miért előnyösebb a termesztése, mint a hagyományosé.

Még mindig szépen zöldell, nem keseredett meg a levele és fel sem magzott. A mai ebéd köretjét színesítettem meg vele.


Spenótos hajdina




Hozzávalók:

hajdina (fejenként 2-3 ek)
spenót
olaj



Elkészítése:

A hajdinát megmosom, majd szűrőn lecsepegtetem. Kevés olajon kicsit megpirítom, majd kétszeres mennyiségű vízzel leforrázom. Kicsit állni hagyom, majd a vizet leöntöm róla és frissel öntöm fel.

(Ez azért szükséges, mert enélkül a hajdina fényérzékenységet okozhat az arra érzékenyeknél.)

Rövid ideig kell csak főzni, fedő alatt. A szemek gyorsan kinyílnak vagyis készre főnek.

A spenótot megmosom, összevágom, olajon megfuttatom, majd kevés vizet aláöntve megpárolom. A végén hozzákeverem a hajdinához. Kevés sót teszek hozzá.


A szezámos burgonyalabda receptjét már feltettem, itt olvasható.


2 megjegyzés:

Morvay Réka írta...

Ma csináltam először hajdinát és nagyon finom lett! :) Ezt a módszert használtam, de lehet hogy azért majd kikísérletezem, hogy milyen egyszerűen megfőzni. Nálatok valaki fényérzékeny? Vagy csak óvatosságból csinálod így?

Renata Kalman írta...

szia!
A pirítást nem érdemes kihagyni, mert ez hozza ki az ízét.
A forrázást azért alkalmazom, mert így olvastam.
Meg állítólag a héjában van egy olyan enzim, ami forrázás nélkül káros az emésztésre.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger