Kerti séta júliusban

2008. július 21., hétfő

Katanyakánál a minap megcsodáltam a kertet, a sok szép zöldet, s kedvet kaptam én is egy kis kerti körsétára hívni az ide látogatókat.

Következzenek hát képekben kertünk idénynövényei:

Kezdem a legnagylelkűbb kertlakóval, a legbővebben termővel:




Idén állványokra fut az „erdőnyi” zöldbab:



Ő pedig a különleges hosszúságú "kígyó" bab:



Magányosan éldegél az egyik kedvencünk, az elegáns lila héjú padlizsán. Termesztésének trükkjeit még nem sikerült elsajátítanunk.




Paprika:


Mángold:



Tök:


Ezenkívül van még: paradicsom, bébi-borsó (másodvetés), sárgarépa, petrezselyem (fehérrépa), zeller, karalábé, krumpli, csicsóka.


Gyümölcsös:

bokros gyümölcseink (málna, josta, ribizli) és az eper már leértek.

A füge viszont nagyon bőkezű az idén.

Bombadil Tománál írtam is a fügés poszt megjegyzésében, hogy a mi fügebokraink elé szeszélyesek (vagy hazánk időjárása az), mert például a korábbi két évben a termésnek nem volt ideje beérni. Szeptemberben még mindig apró kis zöld bogyói voltak, ami ősszel le is fagyott. 6 éve viszont valóságos füge-Kánaán volt.
Idén is ígéretes a termés.



A szőlő már kezdi kínálni magát, naponta ad némi előkóstolót pár szemet, rövid fürtöcskét.


Az almafa túlvállalta magát:




Őszibarack:




10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek a képek!!!

Kata írta...

Jaj, ezek gyönyörűek, klassz lehet, ha sok hellyel gazdálkodhat az ember, én is vágynék néhány gyümölcsfára, meg hát a tököknek is jobb lenne a földön és nem dézsában. Ma reggelre leesett az egyik minipadlizsánom, megsütöttem, picit keserű volt, remélem a többi bírja még egy darabig a helyén!!!
Fügét én is nagyon szeretnék!!! Annak van valami "titka"?

malyvacsiga írta...

Nagyon szép kert, nagyon gusztusos blog!
Megtisztel, hogy kilinkeltél. :-)

Dulmina írta...

De jó ilyen szép kertet nézegetni!
A csicsókából miket szoktál készíteni? Nekem is van, igazán ígéretes, így valószínűleg nem csak épphogy kipróbálni lesz alkalmam, mint eddig.

Renata Kalman írta...

Kata! Jó, hogy van ekkora terület, csak sokszor nem érem utol magam benne. Mire kigazolom, kezdhetem újra. Egy-két árnyékos fa lenne még jó, mert a vetemények egy része a túlzott nap miatt ég ki (lásd amit a borsóról írtam)
A füge: úgy tapasztaltuk, hogy az első 5 évben kell nagyon vigyázni rá, télire takarni a hidegtől, aztán utána már bírja a mínusz 10 fokot is.
Azokban az években, mikor olyan apró maradt a termés rajta és nem érett be, azt hittük, hogy nem kap elég napfényt, s próbáltuk árnyék-mentesíteni: levágtuk a sok lombot róla, illetve volt egy göndör fűz az udvarban, azt ki kellett vágni, mert pont a füge fölött volt, no meg a gyökere nagyon messzire elnyúlt a föld alatt, az egész kert hosszában a szomszédhoz, meg allergiás is volt rá az egyik gyerek.
Tehát: napfény (mi az ország déli részén élünk) és az első időkben óvni.
De persze északabbra is megél: Szlovákiában van egy ismerős, nekik is van.

Renata Kalman írta...

Szia Mályvacsiga! Köszi, hogy meglátogattál!

Renata Kalman írta...

Dulmina!
Csicsóka: nálunk a kerítés mellé lett ültetve.
Az ételekben még nem sikerült rájönnöm a megoldásra, hogy ne puffasszon olyan nagyon. A bab kutyafüle hozzá. Ezért nagyon sűrűn nem készítek, de szeretnék rájönni mivel közömbösíthetem.
Amiket készítek belőle: leves ("krumplilevesbe" teszem krumpli helyett), fűszeresen sütve (egy kiolajozott tálba fektetem, alája megy zöldfűszer meg némi porfűszer), vagy próbáltam almmás pitébe a reszelt almával keverve illetve céklás-csicsóka saláta.

Én nagyon szeretem a virágát, a napraforgóhoz hasonlít, rokonok.

Akkor ősszel csicsókára fel! :)

(bár még nem nézegettem milyen méretűek, és már annyi meglepetés ért nyáron: minden korábban érik, úgyhogy lehet, hogy nem kell őszig várni)

Renata Kalman írta...

Kata!
padlizsán+keserűség: sok mag volt benne?

Kata írta...

Padlizsán: igen, elég sok magja volt!!

Renata Kalman írta...

Akkor vszínű, hogy attól volt keserű. Én ilyenkor kiizzasztom sóval a keserűséget (feldarabolom, besózom, állni hagyom és lemosom)
máshol meg azt olvastam, hogy a magos részt szedjük ki.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger