Vegán somlói galuska

2008. október 11., szombat

Névnapomra készítettem el az alábbi édességet. Az alapreceptet a Napfényes Élet Alapítvány nemrégiben megvásárolt új kiadványából vettem. Nem követtem hűen az ott leírtakat, hanem a következőképpen alakítottam át:


Piskótatészta


Hozzávalók:

25 dkg liszt
5 dkg nádcukor
1 mk szódabikarbóna
kb. 2 dl víz
4 ek olaj

Krém


¼ l növényi tej (kölestej)
10 dkg nádcukor
½ csg vaníliás pudingpor
10 dkg növényi margarin


Egyéb hozzávalók


½ narancs leve
15 dkg darált dió
10 dkg beáztatott mazsola
2 ek karobpor vagy kakaópor
1 ek nádcukor
víz
1 ek margarin
növényi tejszínhab





Elkészítés:

A piskótához összekeverem a hozzávalókat (elsőként a lisztet a szódabikarbónával és a cukorral, majd apránként hozzáadom a vizet, s az olajat) és megsütöm.

Mikor kihűlt két lapra vágom és megtöltöm a krémmel. A megtöltött piskótát négyzet alakú darabokra vágom.

(Másként is készíthető, például úgy, hogy a piskótát nem töltöm meg, hanem csak kis darabokra vágva teszem a tálkába, közéjük krémet rétegezve.)

Kis tálkákba teszek egy-egy ilyen töltött piskóta-négyzetet. A tetejét is megkenem krémmel. Megszórom a darált dióval és a lecsepegtetett mazsolával. Leöntöm a karoböntettel. Tejszínhabbal díszítem.


Krém:

A növényi tejhez hozzáadom a pudingport és a nádcukrot, felfőzöm. A végén beledobom a margarint. Sima krémmé keverem. Hozzáadom a narancslevet.


Karoböntet:

A karobport a cukorral és vízzel felfőzöm. Lehúzom a tűzről és beledobom a margarint.
(Kakaóporral is készíthető)


0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger