Aprósütemények Karácsonyra 1.

2008. december 20., szombat

Ezidáig nem került fel még egyetlen Adventre, Karácsonyra szánt (apró)sütemény sem, pedig szorgosan sütögetek ám, csak ugye volt/van némi technikai akadálya a közlésüknek (de már úton vagyok a megoldás felé).

Ezenkívül igyekszem beosztani az időt, hogy minden beleférjen: a távol élő rokonok látogatása már megtörtént, az iskolai-óvodai ünnepségek ma és holnap lesznek.
Most azokat veszem sorra, akiknek olyasmi ajándékot adok/adhatok, amit én készítek, ez ugyan csak néhány embert takar, de igazából nekem ezek készítésében van a legnagyobb örömöm.
Idén csak süteményt jelent ez, egyszerű kis szeretet-csomagok, de remélem megérzik belőle azt a kicsit más ízt, ami beléjük szánok.


Mogyorós kiflik


Az alapötlet a Hókifliből ered, melyet –természetesen tej- és tojásmentes verzióban- Nassolónál és több más oldalon is láttam már.

A hozzá írt cukormenyiséget lecsökkentettem és mivel mogyoró került bele, a "hó" jelző már nem igazán illik rá.





Hozzávalók:

25 dkg liszt (15 dkg zabliszt és 10 dkg finomliszt)
20 dkg margarin
5 dkg nádcukor
1 ek vaníliás cukor
10 dkg darált mogyoró

Elkészítés:

A lisztet összegyúrom a margarinnal, a cukrokkal, a mogyoróval. Cipót formálok belőle, fóliába csomagolom, 1 órára hűtőbe teszem.

Egy-egy nagyobb tésztadarabot rúd alakúra formázok, majd kígyó alakban kisodrok. Feldarabolom, félkörben meghajlítom.

Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, előmelegített sütőben, 180 °- on kb. 10 perc alatt megsütöm.


Nekem jóval több, mint 1 órát várt a hűtőben, mikor kivettem, kicsit hagytam engedni.
A képen a már kevésbé csinos külsejűek láthatók, ezeket viszont két pár angyalkéz hajlítgatta!


0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger