Harisa – kókuszos keleti csemege

2008. december 12., péntek

Hozzávalók:

Tészta:

25 dkg búzadara
5-10 dkg nádcukor
1 ek vaníliás cukor
2 tk sütőpor
1 marék mazsola
4 dl növényi főzőtejszín
10 dkg kókuszreszelék

Szirup:

2 dl víz
3 ek méz
15 dkg margarin
10 dkg kókuszreszelék





Elkészítése:

A mazsolát leforrázom és kb. 10 percig ázni hagyom.
A többi hozzávalót összekeverem majd beleteszem a lecsepegtetett mazsolát is. Egy kis tepsibe sütőpapírt teszek és belesimítom a masszát. 180 °C-ra előmelegített sütőben megsütöm annyira, hogy kicsit megbarnuljon a széle.

Miután kivettem a sütőből, ráöntöm az előzetesen elkészített szirupot:


Szirup készítése:

A hozzávalókat edénybe teszem, majd alacsony lángon felmelegítem.

A tészta magába szívja a szirupot, s a kókuszreszelék fennmarad a tetején.


Én a szirup ráöntése után még visszatettem kicsit a sütőbe a tepsit, így a tetején kicsit megbarnult a kókusz.


2 megjegyzés:

Kata írta...

Ez nekem nagyon tetszik, egyszerű és kókuszos :o)

Kata írta...

Tényleg hasonlít a sütimre; annyi lehet a különbség, hogy ez nem citromos, viszont tutira sokkal egészségesebb:)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger