Falafel

2009. február 20., péntek

A csicseriborsót bagolyborsónak is nevezik, helyes kis csőre miatt. Nálunk kedvcsináló gyanánt természetesen mindig elhangzik ez a név is.

Nemzetközi nevét (chick-pea) igazolja a fővésekor érezhető „csirkeszag”.

Sok helyen olvasom, hogy „kötelező jelleggel” pitával eszik. Én köretként sárgarépás hajdinát készítettem, de délután csak úgy magában elfogyott a maradék.

S hogy lerójam a restanciámat, ez a recept külön szól Duendének!




Hozzávalók:

1 csésze csicseriborsó
1 ek pirospaprika
1 ek só
1 mk kurkuma
3-4 ek kenyér/zsemlemorzsa
1-2 ek keményítő


Elkészítése:

A csicseriborsót egy éjszakára beáztatom. Másnap felteszem főni. Számítani kell rá, hogy igen lassan fő és többször pótolni kell rajta a vizet.
(Állítólag egy kevés szódabikarbóna gyorsítólag hat a fővés időtartamára)

Tehát amikor megfőtt, kicsit átlapítom krumplinyomón, nem töri át, csak kicsit meglapítja a szemeket.
Hozzáadom a kenyér/zsemlemorzsát, a pirospaprikát, a sót, a kurkumát.
Más fűszert nem adok hozzá, mert szeretem a jellegzetes ízét. Ahhoz, hogy összeálljon, nekem szükségem volt némi keményítőre. A korábbi falafel készítések alkalmával ugyanis előfordult, hogy szétestek az olajban, s az egész serpenyőt beborították a borsódarabkák.
Nedves kézzel lapos kerek pogácsákat formázok és forró olajban kisütöm.


11 megjegyzés:

duende írta...

Ez nagyon jól néz ki, Reni! Köszönöm a receptet, majd beszámolok, hogy sikerült.
azt hiszem, nekem egy jó kis salátával fog bejönni a falafel! :)

Renata Kalman írta...

Duende!
A recept sem autentikus, csak amolyan ízlésünkre formált, úgyhogy körülnézhetsz máshol is, hátha jobbat találsz!
A saláta is igen jó hozzá!

erős ildikó írta...

Bár már készítettem falafelt különböző receptek alapján, nagyon vártam a Tiédet, és ismét kedvet kaptam. A fotó is nagyon szép lett, igazán étvágygerjesztő, köszi!

duende írta...

Nekem tetszik ez! :)

Palócprovence írta...

Hmmm, szeretem a falafelt! :)

Anikó írta...

Szia!
Én nagyon örülök a receptjeidnek, mert én is azok táborát gyarapítom, aki most keresi az utat az egészséges élelmiszerek világában. Az a kérdésem, hogy mit tegyek, ha csak üveges csicseriborsót kaptam? Valami lében áll, de nem sikerült kiderítenem, hogy ez akkor azt jelenti-e, hogy teljesen főtt állapotban van, vagy sem... Remélem, tudsz segíteni.
Köszi Anikó

Renata Kalman írta...

Anikó!
Örülök! :)

Próbáld megállapítani, hogy mennyire puha, szétnyomható. A száraz csicseri nagyon kemény. Ha üveges, akkor valószínűleg már hőkezelték valamennyire
A levét nem használnám fel.
Ha össze tudod nyomni krumplinyomóval, akkor az elég.

Névtelen írta...

Köszönöm a tanácsot! Főtt állapotú volt a csicseriborsó, és alaposan leöblítettem róla a levet. Ma meg is csináltam a falafelt. :-) Kicsit magyarosabbra vettem, fokhagymásra, mert az úttörő jellegű kísérleteim még nem mindig kapnak egyértelműen kedvező fogadtatást itthon. Nekem salátával nagyon ízlett, köszi a receptet még egyszer.
Anikó

Renata Kalman írta...

Anikó!
Örülök!

reea írta...

Szia Renáta!

Már elég régóta van egy zacskó szárított csicseriborsóm itthon, és úgy gondoltam, készítek humuszt. Csak a felét főztem meg, de így is nagyon soknak találtam az alapanyagot, ezért megfeleztem és kipróbáltam a falafel receptedet. :) Nagyon finom lett! Köszönöm. :)

reea

Renata Kalman írta...

Szia Reea!
A csicseri jó sokáig fő, de az eredmény kárpótol! Legalábbis én nagyon szeretem a falafelt :) más ízű, mint a zöldségfasírtok.
Most kedvet csináltál nekem is, rég készítettem, úgyhogy áztatom is be. :)

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger