Kertészeti napló 4.

2010. május 6., csütörtök

Kertészkedős hetet tartottam, bezárva a mai nappal, ugyanis ma éjjel sűrű villámlásokkal beköszöntött az esős idő, tarkítva némi jéggel is...

Néhány fotóval egy kis ízelítő a májusi kertből.

A képen látható két kis fóliasátor szerepe az, hogy kicsit védje a palántákat a külső időjárás szeszélyeitől. Idővel persze lekerül majd róluk ez a védőburok.
Cukkini és egyéb tökfélék vannak alattuk...




A borsót talán kicsit közel vetettük egymáshoz, de már határozottan növekedésnek indult.


Zöldborsó

A hónapos retekkel úgy állunk, hogy a bogár ismét gyorsabb volt, mint mi, ezért kicsit nyesegetni kell a hibás részeket.


Karalábé, retek...



Az üvegházban kicsit kuszaság uralkodik. A töröksaláta úgy elszaporodott, hogy szinte mindent ő ural.




Ládákban nőnek a paprika és paradicsompalánták...




Néhány ribizlibokrunk is van, északról kerültek hozzánk, gyermekkorom egyik kedvenc csemegéje volt a piros és fehér ribizli...


Ribizlibokor


Virágzik a galagonya is! A virágos hajtásvégekből be is gyűjtöttünk gyógyteának.


Galagonya


14 megjegyzés:

Vegavarázs írta...

Reni, gyönyörű a kerted! Én meg nem merek kimenni megnézni, mert már a tegnapi eső is földbe mosta a pici palántákat, de még ma délelőtt is esett. Reménykedem, hogy azért még felélednek.

Szamóca írta...

Hűha, nagyon komoly kertészkedést folytatsz! Tényleg nagyon szépek a növénykéid!

Bridge írta...

Nagyon szépek. :)

Rukola írta...

Szép kert! Biókertészkedést folytatsz?

L.Krisztina írta...

Nagyon klassz a kerted:)Igen komoly !!!
A sok esőtől nálam a gaz nagyon beindult. A meztelen csigák megették a salátákat, amiket nem azok most kaptak egy szép kis kalapot. Néha nagyon szomorú vagyok a hiába való csatáktól, aztán egy vigyorgó paradicsom jó kedvre derít:))))

Renata Kalman írta...

Hemangi!
Itt is egyszerre esett sok eső, de túlélték szerencsére. A barack-kezdemények is.

Szamóca, Bridge!
Köszi!

Rukola!
Erre törekszünk, de a növénytársítás sem teljes megoldás sajnos (mondjuk a képen épp nem azok vannak)
Én szeretem csinálni, nagyjából márciustól-novemberig tart a kert-szezon, persze mást is csinálok emellett.

Kriszti!
Meztelen csiga itt is van özönével, meg sima házas csiga is. Rézdrótot ajánlott valaki egyszer védelemnek, de még nem jutottunk el addig, hogy kipróbáljuk.
Nálunk néha a gyerekek összeszedik.
Próbáltam bársonyvirágot ültetni a kritikus pontokra, mintha attól nem lett volna annyi. A sóskát és a salátát szeretik nagyon, meg a múltkor vásárolt kivibokrot egyetlen éjszaka alatt lerágták...

Renata Kalman írta...

Kriszti!
Mit raktál a salátára?

L.Krisztina írta...

Most itt a gazdaboltban lehet venni átlátszó műanyagból készült saláta harangot . Véd a hidegtől és a fránya csigáktól is .
A meztelen csigákat olyan utálatos összeszedni, utálom ahogy ragadnak, még a kesztyűben is .Most olvastam, hogy állítólag a begónia főzetet nem szeretik.

erős ildikó írta...

Nagyon szép a kert, látszik, hogy rengeteget dolgozol vele. Remélem, az időjárás nem foszt meg a megérdemelt jutalmadtól.

Renata Kalman írta...

Kriszti!
Igen, a meztelen csigák nagyon gusztustalanok tudnak lenni, a gyerekek kesztyűben szedik :)

ezért a begónia-ötlet nagyon köszi, még nem hallottam...

a harangról sem, ha van róla képed, megnézném a blogodban!

Renata Kalman írta...

Napmátka!
Köszönöm!
Örülök, hogy benéztél hozzám...
Olyan régen nem írtam már nálad, pedig nagyon sokszor eszembe jutsz.

L.Krisztina írta...

aprítsunk össze 500 g-ot a begónia leveles szárából,és áztassuk be egy napra 10 l esővízbe. Ezzel öntözzük a növények körüli talajt .
Ezt a Andrea Kern: Régi idők kerti fortélyai könyvben olvastam. Nagyon szeretem rengeteget lehet belőle tanulni.
Hétvégén teszek fel képet a saláta kalapokról.

ilike írta...

Nagyon jó nézni ezeket a fotókat!

Renata Kalman írta...

Kriszti!
Nagyon köszi! Már csak begóniát kell szereznem...
Erről a könyvről hallottam már, de még sosem láttam.

A harangokra pedig nagyon kíváncsi vagyok!

Ilike!
Köszi!

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger