Cukkinikenyér

2008. augusztus 13., szerda

Évánál, a Fakanál blog háziasszonyánál, bukkantam erre a receptre. Nagyon megörültem neki, mert ilyen módon –vagyis süteménybe- még nem használtam eddig cukkinit. El is készítettem a lenti módon, az eredeti recept pedig nála olvasható, itt

Hozzávalók:

40 dkg reszelt cukkini (egy közepes méretű)

20 dkg olvasztott margarin

35 dkg liszt (20 dkg teljes kiőrlésű, 10 dkg finomliszt, 5 dkg szójaliszt)

12 dkg cukor

1 teáskanál vaníliás cukor

2 ek olaj

2 ek víz

1 ek citromlé

2 teáskanál sütőpor

egy csipet só

1/4 teáskanál őrölt szerecsendió

2 teáskanál őrölt fahéj

2 ek darált dió

egy nagy marék mazsola (előzőleg beáztatva)

Elkészítés:

A margarint megolvasztottam, elkevertem a cukrokkal, majd az olajjal és a vízzel. Hozzáadtam a cukkinit és a mazsolát. Egy másik tálban összekevertem a liszteket, a sütőporral, a sóval, a fűszerekkel és a darált dióval. A két keveréket összeelegyítettem. A végén kevertem hozzá a citromlevet.
Kikent, kilisztezett püspökkenyér formában sütöttem meg.



(A kép este készült és sajna életlen)


Változtatások:

Részben teljes kiőrlésű lisztet használtam, tojás helyett szójaliszt illetve olaj+víz került bele. Mivel nem volt itthon egész dió, csak darált, ezért ezt tettem bele, de legközelebb vágott diót szeretnék használni. Mazsolából nekem nagyszemű volt itthon, ezt apróra vágtam.


4 megjegyzés:

Éva írta...

No, a lényeget nem látom sehol: hát hogy ízlett?:) A vágott dió nagyon kell bele, mert ugye a sütés közben kicsit puhul, de azért nagyon finoman rá lehet harapni a süteményben, szóval fontos!

Renata Kalman írta...

Szia Éva!
Úgy látszik annyira magától értetődő volt, hogy finom, hogy elfelejtettem leírni. :)
Strandra vittük ki másnap a maradékot és egy ismerősöm, aki megkóstolta nagyon dicsérte.
Darabos dió: sejtem, hogy attól még finomabb lenne....
Előtte pirítottad?

És köszi a receptért :)

siccike írta...

Vicces, én is mostanság sütöttem először cukkinisütit és éppen most tettem fel a blogra.:-)

Renata Kalman írta...

Siccike!
Lehet, hogy létezik gasztro-telepátia. :)
Számtalanszor van úgy nálam is, hogy elkészítek valamit és látom, hogy a többiek is épp ezt főztek-sütöttek, pedig nem volt tudomásom róla, csak mikor felraktam.

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger