Ünnepi menü nálunk

2008. december 25., csütörtök

Pár héttel ezelőtt, Siccike körkérdésére, miszerint: miként zajlik nálunk a Karácsony, az alábbiakat írtam (melyet az azóta történtekkel aktualizáltam):

24-én este általában szűk körben, hatan vagy heten vagyunk otthon.
Idén, még az ünnepek előtt meglátogattuk az én hozzátartozóimat. Mivel az ország másik végében, tőlünk 250 km-re laknak, 4 gyerekkel így láttam kivitelezhetőnek az utat úgy, hogy az iskolai és óvodai ünnepségeken is részt tudjunk venni (21-én és 22-én), valamint el tudjak készülni a takarítással, a sütéssel-főzéssel és a saját készítésű dolgokkal.
December 25-én és 26-án (ebéd, vacsora, ebéd) pedig a férjem családtagjai jönnek.


Mi kerül nálunk ünnepi fogásként az asztalra?


Nos, talán csalódást okozok, mert a rokonaink szinte egytől-egyik a hagyományos ízek kedvelői, pontosabban kevés féle ételt szeretnek és esznek meg, s azok elkészítési módja is igen szegényes (húsleves, hús+krumpli). Így arra törekszem, hogy a legmegszokottabb ízeket készítsem és sóhajtozva olvasom, lapozom a fantáziadúsabbnál fantáziadúsabb menüket :)

Alapanyag szempontjából ki kell hagynom a következőket (mert nem szeretik): sárga- és fehérrépa, karfiol, zeller, karalábé, káposzta, zöld leveles dolgok, paradicsom.

Ezenkívül: rizs, gomba, illetve minden fűszer (zöldfűszer is), kivéve: só, pirospaprika, kevés bors.
A teljes kiőrlésű lisztből készült dolgokat, s a tej- és tojásmentes sütemények alatt is rezeg a léc, van aki meg sem kóstolja. :)

Barátok, ismerősök viszont lelkesen járnak kóstolgatni ünnepek előtt, között, után. Ilyenkor nem kell problémáznom, hanem elkészítem, amit mi eszünk és ők csatlakoznak. Ilyenkor jobban kiélhetem főzési hajlamaimat.


Idén a következő menü készült el:


December 24. vacsora


Vega "halászlé" (padlizsánleves)
Rántott szejtán
Fűszeres sült burgonya
Napraforgómártás
Céklasaláta
Alma csatni


Sütemények:

Mézes zserbó
Beiglik
Szezámos rudak
Mézes aprósütemény
Mákos kiflik


December 25. ebéd

Sárgaborsó dál
Rántott padlizsán
Hagymás tört krumpli
Rizi-bizi
Napraforgómártás
Céklasaláta
Alma csatni



A szejtánt már előző nap elkészítettem, a következő recept szerint: itt


És folyamatban van Ksatriya vega kocsonyája is, a tányérok egyelőre a kamrában pihennek, béka még nem csücsül bennük...


Fotó sajnos még nincs és a hiányzó recepteket is majd alkalomadtán felrakom.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 
Lét-tudatos konyha - by Templates para novo blogger